Tuesday, June 30, 2009

Ikan Keli Belada: Satu Sorotan Semula

Hari ini merupakan hari terakhir bulan Jun 2009, ini bermakna telah 6 bulan masa telah berlalu ditahun 2009, esok 1 Julai 2009. Masa berlalu begitu pantas sedar tak sedar dah hampir setahun lebih saya mencoret disini bermula Oktober 2007. Kini blog ini telah menerima pengunjug sebanyak 14,000 orang daripada seluruh dunia (ini yang saya semak dekat sitemeter lah) dengan kadar harian seramai 40 orang setiap hari dan saya berharap ia dapat bermanafaat untuk semua.

Banyak juga video yang saya dah upload ke You Tube juga dikunjung ramai, contoh sebuah video yang dengan tajuk Talapia Fish telah di lihat oleh 40,000 lebih pengunjung !



Hasil ini dapat saya katakan ikan talapia ini ada peminat tersendiri didalam dan juga diluar negara. Video ni adalah rakaman saya buat semasa di kolam saudara saya di Manir Terengganu. (pppsst...belum wujud lagi teknik pn.lisa..ha..ha.)

Lagi satu video adalah Aquarium fish breeding yang dilihat oleh lebih daripada 31,000 pelawat dari seluruh dunia..he..he..(sori syok sendiri !)



Saya sebenarnya bukan pakar dalam internet ini, namun ini semua hasil pembacaan ratusan buah buku berbahasa inggeris dan melayu yang saya beli, download percuma daripada internet. Saya juga ada ikut beberapa kursus intenet ini sama ada berbayar 2 kali sahaja itu pun cara nak buat blog dan bagaimana namun yang percuma lebih banyak daripada berbayar.

Kesimpulannya dalam dunia ni kita boleh pelajari apa jua yang kita mahu. Akhirnya terima kasih kerana datang singgah kat blog ni dan jika ada silap, maafkan kami..maafkan saya...

Salam sayang buat semua

No comments:

SUMBANGAN IKHLAS

Untuk menjayakan dan memantapkan lagi keupayaan saya berkongsi ilmu sumbangan daripada pembaca amat di alu - alukan.

Sumbangan ikhlas boleh disalurkan melalui:

NOH NIK WAN
Maybank No. 112361650899.

Saya juga merakam jutaan terimakasih kepada mereka yang telah memberi dan dengan sumbangan sedemikian dapatlah saya menjalankan pelbagai kajian berkaitan penternakan serta pemasaran ikan keli dan akuakultur untuk saya kongsikan disini.